Experiences of participatory approach in the development of a quantitative survey | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Raappana Anu Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
The relationship between VET teachers’ entrepreneurship education teaching practices and students’ learning needs | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Kolho Piia, Raappana Anu, Pihkala Timo Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
The temporal development of teachers’ attitudes on entrepreneurship education – A latent growth curve analysis | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Joensuu-Saloa Sanna, Hämäläinen Minna, Peltonen Kati, Raappana Anu Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Fostering Entrepreneurship Education by Improving Assessment Rubrics for Entrepreneurship Competence | 2023 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hämäläinen Minna, Raappana Anu Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Kriittistä tarkastelua yrittäjämäisen toimintakulttuurin ilmenemisestä ammattikorkeakoulukontekstissa: opettajien ja opiskelijoiden näkökulmia | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Hämäläinen Minna, Peltonen Kati, Raappana Anu Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Teacher's Agency and the Cooperation With Entrepreneurs in Entrepreneurship Education | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Kolho Piia, Raappana Anu, Joensuu-Salo Sanna, Pihkala Timo Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Three explanations for the development of adolescents’ entrepreneurial potential | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Raappana Anu, Pihkala Timo Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Ammattikorkeakoulujen yrittäjyystoimien kehittämissuositukset | 2022 Tyyppi D4 Published development or research report or study Tekijä(t) Hämäläinen Minna, Peltonen Kati, Joensuu-Salo Sanna, Raappana Anu Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
HEI Teacher Perceptions of Entrepreneurship Education: The Role of Teachers' Entrepreneurial Backgrounds and HEI Managerial Support | 2022 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hämäläinen Minna, Joensuu-Salo Sanna, Peltonen Kati, Raappana Anu Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
YSIMITTARI: Description of the implementation and results of the second round of surveys | 2022 Tyyppi D4 Published development or research report or study Tekijä(t) Raappana Anu, Kuru Pirjo Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Ysimittari: Raportti kyselyn toteuttamisesta | 2022 Tyyppi D4 Published development or research report or study Tekijä(t) Raappana Anu, Kuru Pirjo Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Finnish ninth graders’ perception of their entrepreneurial selves: general overview of the 2020 survey round | 2021 Tyyppi D4 Published development or research report or study Tekijä(t) Raappana Anu, Pihkala Timo, Kuru Pirjo
How can Finnish ninth graders’ perception of their entrepreneurial selves be measured? : A report on the building process of a survey instrument | 2021 Tyyppi D4 Published development or research report or study Tekijä(t) Raappana Anu, Pihkala Timo, Kuru Pirjo
Entrepreneurial teachers do make a difference – Or do they? | 2020 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Joensuu-Salo S., Peltonen K., Hämäläinen M., Oikkonen E., Raappana A.