Accessibility of Educational Games and Game-Based Approaches to People with Learning and Physical Disabilities: A Systematic Literature Review | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Effects of Gamification on Motivations of Elementary School Students: An Action Research Field Experiment | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Mohammed Mohammed, Fatemah Amal, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Embraceable Virtual Paws: Player Experiences in Animal Shelter Simulator | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Lu Chien, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Esports for People with Disabilities | 2024 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hassan Lobna, Baltzar Pauliina, Kämäräinen Markus Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Forced to Choose Silence: Social Gaming with Disabilities | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Games, Business, and Gamers: How to Facilitate a Game Accessibility Transition across the Gaming Ecosystem? | 2024 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hassan Lobna, Buttler Pekka, Vesa Mikko Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Gamification. A Conceptual Critique to Move Forwards | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Gaming (the Pandemic) with Vision Impairment: An Autoethnographic Account | 2024 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hassan Lobna Muu painopiste LUT School of Engineering Sciences
Inclusive VR gaming with older adults: Accessibility of entertainment and educational VR games | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Forssell Mirkka, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Introduction to the Minitrack on Services for All: Inclusion, Accessibility, and Diversity | 2024 Tyyppi B3 Unrefereed conference proceedings Tekijä(t) Hassan Lobna, Siemon Dominik, Schrier Karen, Hyrynsälmi Sami Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Not just Atmosphere: Game Music Design for Accessible In-Game Information Communication | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Westerholm Rudolf, Tuuri Kai, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Older adults' playful experiences of VR gaming | 2024 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Forssell Mirkka, Paavilainen Janne, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Trial and error: Finding suitable assistive technology for gaming | 2024 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Turunen Markku, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
“It’s Easier to Play Alone”: A Survey Study of Gaming With Disabilities | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Hassan Lobna, Turunen Marku Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Accessibility of games and game-based applications: A systematic literature review and mapping of future directions | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Accessibility of Kahoot! And Quizizz: Utilizing Educational Games with Elderly Students | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Forssell Mirkka, Hassan Lobna, Turunen Markku, Aura Isabella Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Assistive Technology in Gaming: A Survey of Gamers With Disabilities | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Do you have a moment to increase world awesome? Game-basiertes Engagement für Sozialen Wandel | 2023 Tyyppi A3 Book section, chapters in research books Tekijä(t) Hassan Lobna, Leigh Elyssebeth Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Gamified city for 6th graders: The effect of gameful experience on students’ 21st century readiness in Finland | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Aura Isabella, Järvelä Simo, Hassan Lobna, Hamari Juho Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Participatory Budgeting Case Studies throughout the Ages: A Longitudinal, Thematic, Systematic Literature Study | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Rakshya Bhattarai, Hassan Lobna, Vesa Mikko Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Role-play experience’s effect on students’ 21st century skills propensity | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Aura Isabella, Järvelä Simo, Hassan Lobna, Hamari Juho Muu painopiste LUT School of Engineering Sciences
Social Accessibility in Multiplayer Games: Theory and Praxis | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Hassan Lobna, Turunen Markku Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
The multiplex of value creation and capture logics in the video game industry: An integrative review of 20 years of studies and a future research agenda | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Lehtonen Miikka J., Gustafsson Robin, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Transforming a school into Hogwarts: Storification of classrooms and students’ social behaviour | 2023 Tyyppi A1 Journal article (refereed), original research Tekijä(t) Aura Isabella, Hassan Lobna, Hamari Juho Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Why do people use VR (games)? A study on factors predicting continued use and spending | 2023 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Hassan Lobna, Jylhä Henrietta, Sjöblom Max, Hamari Juho Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Popular Accessibility Settings in Digital Games: What Accessibility Settings Do Players with Disabilities Use and Need? | 2022 Tyyppi B3 Unrefereed conference proceedings Tekijä(t) Baltzar Pauliina, Turunen Markku, Hassan Lobna Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Social aspects in game accessibility research: a literature review | 2022 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Hassan Lobna, Baltzar Pauliina Liiketoiminta ja yhteiskunta – kohti kestävää uudistumista LUT School of Engineering Sciences
Storifying a Serious Mobile Game: Exploring Players’ Perception of Storification Features, Narrative Engagement, and Behavioral Intentions | 2022 Tyyppi A4 Conference proceedings Tekijä(t) Järvelä Simo, Wei Lewen, Hassan Lobna, Hamari Juho Muu painopiste LUT School of Engineering Sciences