LUT University Curious people alumnitapahtuma

Curious People -alumniwebinaari käsittelee 13. marraskuuta yritysten kasvua ja kansainvälistymistä erilaisista näkökulmista.

Nopean kasvun hype on ollut, ja on edelleen, vahva Suomessa. Yrityksistä, jotka kasvavat maltillisesti ja hallittavissa olevin riskein, puhutaan hyvin vähän. Nopea kasvu on monissa tilanteissa hyväksyttävää, mutta mitä näille yrityksille tapahtuu ensimmäisten vuosien tai vuosikymmenten jälkeen? Millainen yritysten tilanne on pidemmällä aikavälillä katsottuna? Entä mitä yrityksen taustalla oleville henkilöille kuuluu?

Väitämme, että hallitusta kasvusta ja kansainvälistymisestä tulisi keskustella enemmän. Tämä vahvistaisi keskustelua kestävän kasvun ympärillä ja olisi täten linjassa myös kestävyyden periaatteiden kanssa. Kestävyys tässä yhteydessä tarkoittaa erityisesti yrityksen kykyä pysyä elinkelpoisena vuosikymmeniä ja noudattaa tavoitteissaan kestävän kehityksen periaatteita.

Webinaarin asiantuntijoina ovat LUT Business Schoolin kansainvälisen yrittäjyyden tutkijat: professori Tanja Leppäaho, tutkijatohtori Satu Vesin ja tutkijaopettaja Lasse Torkkeli.

Webinaari on englanninkielinen. Ilmoittaudu mukaan tästä.

Ohjelma

16.30 Welcome to the Curious People Alumni Webinar, Päivi Mäkitalo, LUT Alumni Relations

16.35 Many faces of growth and internationalization
Tanja Leppäaho, Satu Vesin and Lasse Torkkeli, LUT Business School